reklama

Horšie časy

Už sú tu?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Pod vankúšom som našla sladký cukrík odložený na horšie časy. Časy, keď ja sa trasiem, cítim studený pot na čele, krku, hrudi..a všetci ostatní prítomní v mojej izbe, vo vedľajšej izbe, v celej štvor-poschodovej bytovke spokojne a nerušene spia ďalej. Zjedla som ho, nepozerajúc na horšie časy, možno už ich nestihnem, alebo oni nestihnú mňa. Pri ubežaných dňoch posledného mesiaca by som sa ani nečudovala. Uniká mi veľa vecí pomedzi prsty.

Ako dieťa vyplazím jazyk na S. a ten sa zhrozí, aj keď ja sa veselo usmievam ďalej. Cukrík, ktorý som potajomky zjedla, mi sfarbil jazyk na modro, a S. vyhlásil, že mi odumiera. Očíme na seba oči a cítime tam radosť. Radosť po posledných dňoch, ktoré nám tiež utiekli dolu vodou so záplavami, kvôli učeniu sa o nás, kvôli práci pre nás.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V špajzičke objavím zabudnutú detskú výživu, zatvorenú tak silno, aby prežila aj nekonečnú cestu z východu na západ, alebo jednoducho, aj horšie časy. S. sa ju snaží otvoriť, a musím sa smiať, že môj otec je predsa len silnejší, na čo S. reaguje, že každý chlap je silnejší ako on. Keď cítim pravú dužinu jabĺk, predstavím si, ako sme ich oberali, keď otec bol na strome a my s mamou pod ním a čakali, že tie najkrajšie nám zhodí do dlaní. Odložili sme ich poctivo do fliaš, s imaginárnym listom, že boli to dobré časy. Občas mi chýbajú, ako o rok tak budem hovoriť novým spolubývajúcim o tých starých, že nám bolo dobre, a že mi chýbajú. Chýbajú mi už teraz, ešte len pri myšlienke na to.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nedočkavo pri tom hľadím na mail a čakám ten správny, so správnym písmenkom. No chodí len ponuka na bazénovú párty v podobe výpredajových grilov z minulého roka a bazénov pre rôzny počet členov. Možno ten istý mail dostal aj pán profesor a ponuka ho zaujala, výsledok sa dozviem inokedy. Pre istotu nechávam medzi prijatou poštou, jeden nikdy nevie kedy ho napadne grilovať.

Dnes sme so Z. usúdili, že prišla veľmi divná doba, lebo: človek si za jeden plat nekúpi nič, študenti namiesto radosti riešia svoje existenčné problémy, ženy sú náročnejšie na mužov priamoúmerne s ich vekom (len správnych mužov ubúda). Asi naozaj odzvonilo dobrým časom, a na rad prišli tie horšie. Schovávam ďalší cukrík pod vankúš.

Martina Balogova

Martina Balogova

Bloger 
  • Počet článkov:  65
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Ľudí nudí byť deťmi a tak sa ponáhľajú, aby dospeli, a keď sú dospelí, zas túžia byť deťmi. Strácajú zdravie, aby zarobili peniaze, a potom utrácajú peniaze za to, aby si dali do poriadku svoje zdravie. Natoľko sa strachujú o svoju budúcnosť, že zabúdajú na prítomnosť, a tak vlastne nežijú ani pre prítomnosť, ani pre budúcnosť. Žijú, akoby nikdy nemali umrieť, a umierajú, akoby nikdy nežili... Zoznam autorových rubrík:  PocitySpomienkaOtázky a odpovedeSúkromnéPoezia

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu